Leveransvillkor

Jalmarin Oy (nätbutik) säljer produkter till privatpersoner i Finland och utomlands. Vi förbehåller oss alla rättigheter att ändra villkoren och priserna. Alla priser inkluderar moms.

Kontkata oss

E-post: info@jalmarin.fi
Telefonnummer: +358 400 764618
Adress: Hakamäentie 3
61850 Kauhajoki, Finland

Beställningar

Beställningar görs i onlinebutiken genom att lägga produkterna i varukorgen. Beställningen bekräftas genom att använda utcheckningsfunktionen i onlinebutiken för att sedan betalas. Genom att bekräfta en beställning accepterar du de allmänna villkoren, produktpriser och fraktkostnader. Orderbekräftelsen skickas via e-post om en e-postadress angivits vid beställningen. Orderbekräftelsen innehåller de beställda produkterna och prisuppgifterna.

Betalning

Visma Pay (Visma Payments Oy, företags-ID FI24865594) är betalningsförmedlare för onlinebutiken. Visma Payments Oy är en betalningsförmedlare auktoriserad av Finansinspektionen. Betalningsprocessen sker i Visma Pays onlinetjänst. Visma Pay eller Visma Payments Oy visas som mottagare av din betalning i banktransaktionen och på din faktura. Att betala med Visma Pay är säkert. All information utbyts genom säkra anslutningar.

Handeln sker mellan nätkunden och nätbutiken. Nätbutiken ansvarar för alla skyldigheter relaterade till handeln.

Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/

Betalningsmetoder

Med Visma Pay kan du betala din beställning med ett internetbankkonto, E-plånbok, betalkort (kredit/debet), faktura eller delbetalning. Följande betalningsmetoder stöds: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Fellow Lasku, Fellow Yrityslasku, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debet-, Visa Electron-, MasterCard- och Debet MasterCard betalkort.

MobilePay: Du kan betala med MobilePay om du har tillåtit onlinebetalningar i inställningarna för MobilePay. Betalning via MobilePay sker direkt från betalkortet kopplat till MobilePay. Om debiteringen av betalningen från det länkade kortet misslyckas kan MobilePay inte användas i webbutiken.

Pivo: Allmänna villkor för Pivo: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto faktura och delbetalning är en Finsk tjänst för snabbt och säker handel. Jousto är till för privatpersoner som har balans i ekonomin. Med Jousto får du 30 dagars betalningstid räntefritt och utan kostnader. Efter att du har fått fakturan kan du välja att betala den på en gång eller i delar. Du kan dela upp betalningen i upp till 36 delar, från 9,90 eur/mån. Kostnaden för Jousto delbetalning är 3,90 eur/mån. och 19,90 % i ränta. Med Jousto kan du betala inköp från 30 till 3.000 eur. Aurajoki Nordic Oy utfärdar krediten. Läs mer på www.jousto.com.

Kontakta Visma Pay
Visma Payments Oy (business-id FI24865594)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefonnummer.: +358 9 315 42 037 (vardagar 8-16)
Adress: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta, Finland

Frakt

Beställningar skickas under vardagar. Produkter från lager levereras vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar. Leverans för produkter som inte finns i lager tar vanligtvis 1-3 veckor. Fraktkostnader definieras av vald leveransmetod, eventuella extratjänster, fraktvikt och storlek. Fraktkostnaderna visas i utcheckningsfunktionen innan beställningen bekräftas.

Vänligen meddela oss utan dröjsmål – åtminstone inom 14 dagar – om en produkt har förlorats eller skadats i frakten. Logistikföretaget ska också informeras om eventuella produkter som skadats i frakten.

Retur av varor

Kunden har rätt att ändra eller returnera beställda produkter under 14 dagar efter mottagandet av beställningen. Kunden har rätt att ändra eller returnera hela eller delar av produkterna i beställningen. De ändrade och returnerade produkterna ska vara oanvända och i originalförpackningen. Om du vill ändra eller returnera produkter, vänligen kontakta oss först för instruktioner. Bifoga ditt namn, kontaktuppgifter och ditt bankkontonummer för att ta emot återbetalningen.

Annullering, felansvar och reklamationer

Kunden har rätt att avbryta en beställning innan beställningen skickas. Avbeställningen måste göras skriftligen via e-post till nätbutikens kundtjänst.

Nätbutiken är ansvarig för fel i de sålda produkterna i enlighet med gällande lag. Kontakta onlinebutikens kundtjänst omedelbart i ett reklamationsärende. Konsumenten har rätt att anmäla en tvist till konsumenttvistenämnden vid en tvist mellan nätbutiken och konsumenten.